الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن
امتیازدهی:
5/5
الگوریتم پنگوئن الگوریتمی است که بهترین صفحه را در مجموعه ای از صفحات تعیین می کند. این الگوریتم با نگاه کردن به محبوب ترین صفحات در یک سایت و مقایسه محتوای آنها برای تعیین اینکه آیا آنها باید در صفحه اول سایت قرار بگیرند کار می کند.

فهرست مطالب

تاریخچه الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن الگوریتمی است که بهترین صفحه را در مجموعه ای از صفحات تعیین می کند. این الگوریتم با نگاه کردن به محبوب ترین صفحات در یک سایت و مقایسه محتوای آنها برای تعیین اینکه آیا آنها باید در صفحه اول سایت قرار بگیرند کار می کند. همچنین به تعداد اشتراک‌گذاری، لایک و کامنتی که هر پست دریافت می‌کند، نگاه می‌کند.
این الگوریتم توسط جان لنگفورد اختراع شد و از آن برای ایجاد یک سری ابزارهای تحلیل وب برای شرکت خود، Pangolin Solutions استفاده کرد. اولین بار در نوامبر 2008 از پنگوئن به صورت عمومی یاد شد، زمانی که Wired مقاله ای در مورد آن منتشر کرد. لانگفورد در کتاب تحلیل وب: یک ساعت در روز درباره پنگوئن نوشت.
الگوریتم پنگوئن بعدها توسط گوگل برای ایجاد نتایج جستجوی وب خود برای جستجوی گوگل استفاده شد.

پنگوئن یکی از سه الگوریتم مورد استفاده گوگل برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو است. هدف آن تعیین این است که کدام صفحه وب بر اساس ارتباط و کیفیت مرتبط‌تر است. گوگل از این الگوریتم در کنار دو الگوریتم دیگر خود یعنی الگوریتم پنگوئن و AlphaGo استفاده می کند تا ایده بهتری از آنچه مردم به دنبال آنلاین هستند و نحوه بهبود نتایج جستجوی خود بر این اساس بدست آورد. پنگوئن بر اساس چندین عامل مختلف، از جمله محبوبیت لینک، تعامل کاربر، و سیگنال های اعتماد مانند تعداد دفعاتی که یک وب سایت از سایت های دیگر دانلود شده یا لینک شده است، است.
یکی از مزایای استفاده از پنگوئن به عنوان ابزار سئو این است که کاملاً عینی است.

هدف الگوریتم پنگوئن نادیده گرفتن لینک های اسپم است اما می تواند منجر به بی اعتمادی به سایت شما شود

روش کار الگوریتم پنگوئن

هنگامی که در وب سایت خود صفحه جدیدی ایجاد می کنید، الگوریتم پنگوئن اطلاعات وارد شده را بررسی با قوانین خود می کند و در نهایت به شما امتیاز و رتبه ای می دهد. اگر محتوای بی کیفیت و ضعیفی داشته باشید، در صفحات آخر جستجوی گوگل قرار می گیرید و اگر محتوا قوی و جدیدی ارائه دهید حتی در نتایج اول گوگل قرار خواهید گرفت. 

این الگوریتم دو مبحث لینک دهی و کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می دهد.

با توجه به آپدیت های اخیر، بلافاصله پس از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن، وب‌مسترها و برندهایی که از تکنیک‌های ساخت لینک دستکاری استفاده می‌کردند یا نمایه‌های بک لینک خود را با مقادیر فراوانی از لینک‌های با کیفیت پایین پر می‌کردند، شاهد کاهش در ترافیک و رتبه‌بندی ارگانیک خود بودند.

الگوریتم پنگوئن در اصفهان

آپدیت الگوریتم پنگوئن 26 مارچ 2012

از زمانی که الگوریتم پنگوئن در سال 2012 راه اندازی شد، تعدادی به روز رسانی و تازه سازی وجود داشته است، و احتمالاً تعدادی ترفند دیگر که به عنوان به روز رسانی الگوریتم ناشناخته در تاریخچه گوگل ثبت شده است. اولین آپدیتی که اگورریتم پنگوئن انجام داد جریمه کردن کلمات کلیدی پر تکرار بود. یکی از ترفند های سئوکار ها این بود که در یک پاراگراف به جای 2 تا 3 بار، بیش از 6 بار از یکی کلمه کلیدی استفاده می کردند که این کار باعث نارضایتی مخاطبین و بی کیفیت شدن مطالب می شد.

اتفاق جابی که افتاد این بود که وب سایت هایی که تازه تاسیس شده بودند و لینک سازی اصولی انجام داده اند شانس نمایش در صفحه اول را نسبت به وب سایتهای قدیمی که لینک سازی غیر اصولی را دارنده، بیشتر است.

آپدیت الگوریتم پنگوئن 4 اکتبر 2014

این نسخه بروز رسانی 2.0 از نظر فنی پیشرفته‌تر از الگوریتم پنگوئن بود و نحوه تأثیر الگوریتم بر نتایج جستجو را تغییر داد. پنگوئن 2.0 حدود 2.3 درصد از جستارهای انگلیسی و همچنین سایر زبان ها را به طور متناسب تحت تأثیر قرار داد. این همچنین اولین به‌روزرسانی پنگوئن بود که عمیق‌تر از صفحه اصلی وب‌سایت‌ها و صفحات دسته‌بندی سطح بالا برای شواهدی از ارسال هرزنامه لینک به وب‌سایت به نظر می‌رسید.

در حالی که هیچ توضیح رسمی از طرف گوگل وجود نداشت، داده‌ها نشان می‌دهند که به‌روزرسانی داده 2.1 همچنین باعث پیشرفت عمیق پنگوئن در یک وب‌سایت و خزیدن عمیق‌تر شده و تجزیه و تحلیل بیشتری در مورد وجود پیوندهای هرزنامه انجام داده است.

آپدیت الگوریتم پنگوئن 23 سپتامبر 2016

زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۶ به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن را به‌روزرسانی کرد ، که برخی از سئوکاران با نام رمز ۴.۰ در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، گوگل به ما گفت که این نسخه بیشتر لینک‌های هرزنامه را کاهش می‌دهد یا نادیده می‌گیرد . در بیشتر موارد، الگوریتم پنگوئن گوگل دیگر برای لینک های بد جریمه نمی شود، زیرا هدف آن خنثی کردن لینک های هرزنامه است و فقط آنها را به حساب نمی آورد و جریمه را منطقی تر انجام می دهد.

جان مولر، یکی از مدافعان جستجو در گوگل، روز جمعه در یک جلسه پرسش و پاسخ ویدئویی گفت: که الگوریتم پنگوئن سعی می کند پیوندهای هرزنامه را نادیده بگیرد. با این حال، گوگل نمی تواند به دلیل وجود "الگوی بسیار قوی" از لینک های هرزنامه که به سایت اشاره می کنند چشم پوشی کند، پنگوئن ممکن است کل سایت را جریمه کرده و به آن بی اعتماد کند و به روشی که برای آن طراحی شده است عمل نکند. جان مولر این را در ساعت 37:06 در این ویدئویی که روز جمعه در کانال Google Search Central YouTube اعلام کرد: در بیشتر موارد وقتی می‌توانیم تشخیص دهیم که لینک مشکل‌ساز است و هر نوع پیوند اسپم است سعی می‌کنیم آن را نادیده بگیریم. اگر سیستم‌های ما نمی‌توانند تشخیص دهند که این پیوندها را در یک وب‌سایت جدا کنند و نادیده بگیرند، ممکن است اتفاق بیفتد که الگوریتم‌های ما به خوبی کار نکند و ما واقعاً نوعی اعتماد به این وب سایت اسپم داشته باشیم.

آپدیت 3.0 در حالی که این به عنوان یک به روز رسانی بزرگ نامیده می شد، در واقع یک به روز رسانی دیگر داده بود. به افرادی که تحت تأثیر به‌روزرسانی‌های قبلی قرار گرفته‌اند اجازه ظهور و بازیابی را می‌دهد، در حالی که بسیاری دیگر که به استفاده از شیوه‌های پیوند هرزنامه ادامه داده‌اند و از رادار تأثیرات قبلی فرار کرده بودند، تأثیری را مشاهده کردند.

پیر فار، کارمند گوگل، این موضوع را از طریق پستی در نمایه +Google خود تأیید کرد و اینکه انتشار کامل این به‌روزرسانی «چند هفته» طول می‌کشد. فر همچنین اظهار داشت که این به روز رسانی کمتر از 1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است.

گوگل پنگوئن به چه مواردی حساس است؟

  1. بهینه سازی بیش از حد
  2. رعایت نکردن اصول لینک بیلدینگ و چگالی بالا آنکر تکست
  3. محتوا ضعیف و تکراری
  4. خرید و فروش لینک
  5. لینک های اسپم

رفع جریمه الگوریتم پنگوئن

ابزار Disavow یک دارایی برای متخصصان سئو در اصفهان بوده است، و این حتی اکنون که الگوریتم پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی وجود دارد، تغییر نکرده است.

همانطور که انتظار دارید، مطالعات و تئوری هایی منتشر شده است که نشان می دهد انکار پیوندها در واقع هیچ کمکی به کاهش رتبه الگوریتمی مبتنی بر پیوند و اقدامات دستی نمی کند، اما این نظریه توسط نمایندگان گوگل به طور عمومی حذف شده است.

همانطور که گفته شد، گوگل توصیه می کند که ابزار انکار تنها باید به عنوان آخرین راه حل در هنگام برخورد با هرزنامه لینک استفاده شود، زیرا رد کردن یک لینک بسیار ساده تر (و فرآیند سریعتر از نظر تأثیر آن) از ارسال درخواست های تجدید نظر برای پیوندهای خوب است. .

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram icon
عناوین اصلی این مقاله

نمونه طراحی سایت

بنر فارک ـِ‌کا

فارکس‌تی‌کا

– سیستم مدیریت محتوا : وردپرس
– دارای 5 زبان
– طراحی قالب به صورت ریسپانسیو
– تمامی تصاوری به صورت اختصاصی بوده قانون جهانی کپی رایت را پشتیبانی می‌کند

بنر بیمارستان اردیبهشت

بیمارستان اردیبهشت

ویژگی های طراحی سایت tour4fun طراحی قالب به صورت ریسپانسیو تمامی تصاوری به صورت اختصاصی بوده شامل 45 صفحه در

بنر پرشین قطعه

پرشین قطعه

ویژگی های طراحی سایت پرشین قطعه طراحی دو نوع فرم سفارشی طراحی تصاویر اختصاصی ایجاد بیش از 100 محصول سیستم

بنر نوتاش

آریا شیمی نوتاش

ویژگی های طراحی سایت tour4fun سایت شرکتی طراحی قالب به صورت ریسپانسیو تمامی تصاوری به صورت اختصاصی بوده سیستم مدیریت: